tirsdag 27. mai 2014

Redesign - genser og skjørt

Vi har hatt en redesign-oppgave tidligere i vår. Her var det muligheter for utprøvinger og miksing og triksing med plagg og teknikker. Jeg har bare brukt plagg jeg har funnet hjemme og stoff fra skolen, så her har jeg ikke måttet ut med noen kostnader. 

GENSER 
Jeg valgte å gjøre om på en gammel genser jeg har redesignet før. Den hadde en hodeskalle utklipt i ryggen, der ville jeg sy i et blondestoff for å gjøre genseren litt søt og jentete. 

FØR - FORAN OG BAK


UNDERVEIS
  Jeg klipte ut bakdelen på genseren og brukte den som mønster til blondestoffet. 

Blondestoffet er dobbelt for å ikke bli for gjennomsiktig. 

ETTER - FORAN OG BAK





SKJØRT 
Jeg valgte å bruke et gammelt skjørt jeg fant hjemme til å dekorere med en transfer-teknikk. Jeg ville at mønsteret skulle være nede på skjørtet og gå som en kant rundt hele. Formene er ikke helt like, men det skal være en del av uttrykket. 

FORAN

BAK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar