mandag 12. mai 2014

Amsterdam on my mind


Vi har hatt i oppgave å sy en sommerkjole inspirert av turen vi hadde til Amsterdam. 
Krav til kjolen var at den ikke skulle syes i stretch-stoff og den skulle ha noe form for dekor. Vi skulle også bruke Burda-mønster til denne oppgaven. 
Jeg startet med å se på bildene jeg hadde tatt i Amsterdam før jeg begynte å skisserte. Jeg tegnet flere varianter, men valgte meg ut en som jeg tegna en litt grundigere skisse til. Jeg lagde også motetegning og arbeidstegning. 

Jeg fant et mønster jeg ville bruke og endra på det slik jeg ville ha det. Bla. endra jeg overdelen en god del, på skjørte-delen endra jeg lengden og volangen, fordi den var større enn jeg ville ha den.
Jeg klipte ut stoff, merka det opp og sydde det sammen. Overdelen har belegg og "kragen"/halsen er vrangsydd. Kjolen har glidelås i venstre side.
Jeg har brukt både maskinsøm og håndsøm til denne kjolen.


Her er det ferdige resultatet. Jeg er innmari fornøyd, kjolen ble så godt som akkurat hva jeg hadde tenkt :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar