søndag 25. mai 2014

Bomberjakke

"Hva vil du lage?"
Vi har hatt en valgfri oppgave der vi kunne velge selv hva vi ville lage, så vi fikk repetere på ting. Oppgaven hadde noen kriterier :
  • Linning eller belegg
  • Lukking - glidelås eller knapper
  • Lomme
  • Ikke jerseystoff
Vi måtte plukke ut 5 læremål å jobbe etter selv. 

Jeg bestemte meg for å lage en overdel, og endte opp på en bomberjakke etter at Bente og jeg fant et veldig spennende stoff inne på lageret. Da fikk jeg trent meg på lommer, glidelås, vrangsying og ribb. 

Jeg lagde moods til inspirasjon. 

Jeg lagde noen skisser før jeg lagde motetegning og arbeidstegning.

Et av kravene i oppgaven var at plagget skulle ha en lomme. Jeg valgte å lage to passepoilerte lommer. Før jeg lagde de ordentlige lommene lagde jeg to prøvelapper. 

Skuldersøm - ribb i ermet- belegget er sydd fast til skuldersømmen for hånd

Her er jakka mi :-)
Jeg ble ganske fornøyd med den, selv om det er noen ting jeg kunne gjort bedre og penere syns jeg. Men det var mye jeg syns var vanskelig, spesielt å få glidelåsen pen, så er greit fornøyd med hva jeg har fått til. Bomberjakka kommer nok til å bli brukt en del ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar