mandag 24. mars 2014

Overdel

Vi hadde i oppgave å lage en valgfri overdel, så lenge den var kroppsnær. Jeg valgte da å sy en peplumtopp i to forskjellige stoffer, et blondestoff og et sort, litt stretchy stoff.

Vi hadde noen foroppgaver som gikk på flytting av innsnitt og forskjellige sømteknikker, før vi gikk løs på våre egne grunnmønstre som vi sydde en toilen av. 

Jeg lagde moods til inspirasjon, og motetegning deretter. Arbeidstegning med stoffprøver har jeg også lagd. 

Av grunnmønsteret lagde jeg et eget mønster til peplumtoppen min. Dette forma jeg til på bysten. 


Jeg sydde sammen med vanlig rettsøm. Jeg sydde først sammen de hvite delene med hverandre, så de sorte med hverandre og så de sorte sammen med de hvite. Noe håndsøm har jeg også brukt, til å feste belegget på innsiden så det ikke skal skli opp når jeg tar på meg toppen. Den har glidelås i venstreside.
Jeg ble fornøyd med toppen :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar