søndag 5. januar 2014

Julekjole

Vi fikk da i oppgave å lage en julekjole, og i den oppgaven kunne vi da gjøre det meste fritt!
Her er da mitt resultat av oppgaven!!!






Jeg fant bilder på nettet som ga meg et utgangspunkt for kanskje hvordan kjolen ville se ut, dermed tegnet jeg noen skisser og valgte ut en av de som jeg kunne tenke meg å lage...











Dette er da et burda mønster jeg gikk ut fra, jeg kuttet ut det meste av lengden siden det bare er overdelen jeg var ute etter!













Dette ble da et lite resultat av overdelen, jeg måtte
også ta flere innsnitt bla foran sånn at den vil sitte bedre, dessverre måtte jeg ta en annen farge enn det jeg hadde tenkt.




                           Dermed lagde jeg selv en halvvolang skjørt ut fra hvor langt jeg ville ha det.
Så sydde jeg sammen overdelen med skjørtet! (hadde vært bedre å sett bilde i vannrett, men umulig å snu bildet)



Dette er da resultatet av kjolen min, ville gjerne hatt den samme fargen som på tegningen men måtte ta til takke med det tekstilet jeg hadde hjemme. Samtidig var det ikke nok stoff til ¨beltet¨ til kjolen.



                           
          


                                                                                     

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar